به گزارش آیفیلم، یک سال بعد از پخش اول مجموعه تلویزیونی «پدر» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی»، این سریال از شبکه آیفیلم فارسی پخش شد و همچنین با دوبله عربی روی آنتن شبکه آیفیلم عربی رفت.
پخش مجدد سریال از آی فیلم که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد، فقط به خاطرهبازی طرفداران «پدر» منجر نشده و دوبله عربی که برای این سریال شده، مخاطبان عرب زبان بسیاری را در کشورهایی چون لبنان و حتی کردستان عراق پای گیرنده ها نشاند. حتی در چاپ بنرهای شهری از چهره بازیگران سریال استفاده شد و صفحات اینستاگرامی برای این سریال راهاندازی شد و این روزها از سوی محمدمهدی یادگاری مدیر کل تأمین برنامههای خارجی و رسانه بینالملل سیما خبر میرسد که شبکههای پخش کننده سریال متقاضی حضور عوامل و بازیگران آن در برنامههایشان هستند و مردم عرب زبان دلشان میخواهد بیواسطه با سریال سازانی که به کارشان علاقمند شدهاند ارتباط برقرار کنند.
پیش از این مرتضی میرباقری معاون سیما نیز در نشست خبری برنامه های نوروزی «پدر» را سریال پربیننده ای خوانده بود که موجی از اتفاقات را در تابستان ۹۷ رقم زده است. این بار پخش سریال «پدر» از شبکه آیفیلم، اقبال بیشتری چه برای جذب مخاطبان داخلی که قبلا موفق به تماشای سریال نشده اند یا علاقهمند به تماشای دوباره آن هستند و چه در خارج از مرزها داشته است.
مرور این مسائل و تماشای تصاویر بیلبوردهای پدر در لبنان و واکنشهای مخاطبان عربی نشان میدهد آثاری چون «پدر» نه تنها در زمان پخش خود پرصدا و پرمخاطب هستند بلکه با بازپخش چنین آثار ماندگاری نیز واکنش های متعددی رقم می خورد و چه بسا بیننده های عرب زبان هم مثل مخاطبان ایرانی برای ساخت فصل دوم این سریال مطالبه گری کنند؛ موضوعی که نشان می دهد سریال سازانی در کشور هستند که آثاری با دایره مخاطبان گسترده تولید می کنند و سونامی سریال «پدر» پس از گذشت یک سال به کشورهای عربی رسید. عناصری که نشان از تولید یک اثر ماندگار دارند که تا سالها از آن نام برده خواهد شد.
بیشتر بخوانید ...
بارها برای سریال «پدر» گریه کردم
دوبلورهای سریال «پدر» از این سریال میگویند
«پدر» پرمخاطبترین سریال رمضان 98 آیفیلم
آیا "لیلا" با "توفیق" ازدواج میکند؟
/ س م